kidzRhipp

kidzRhipp
voor goedkope baby- en kindermerkkleding

vrijdag 20 februari 2015

Keurmerken

Iedereen die een webwinkel heeft hoort het vroeg of laat, ziet het voorbij komen in advertenties, krijgen vragen van toekomstige klanten of langs welke weg dan ook, maar ontsnappen aan KEURMERKEN kan blijkbaar niet meer de dag van vandaag.
Omdat wij er dus ook niet aan ontsnappen, zijn we ons eens gaan verdiepen in het gegeven: KEURMERKEN.
Nu, wat ik tegengekomen ben, vind ik persoonlijk niet zo fraai.
Veel klanten vragen of we een keurmerk hebben, of in aanvraag zijn hiervoor, omdat ze het blijkbaar beter vertrouwen om in een webwinkel te kopen die een keurmerk heeft. Dus, ik op zoek natuurlijk, want ik had er nog nooit van gehoord.
Er zijn dus heel erg veel keurmerken, dus het eerste wat ik me al afvroeg was: welk keurmerk moet ik nemen?? Zijn ze allemaal even goed, even bekend, even betrouwbaar?
Na een aantal van die keurmerken bekeken te hebben en eens deftig alles op die pagina's gelezen te hebben, kan ik wel het volgende zeggen: Er deugt geen enkel keurmerk, en het is geldklopperij in de hoogste graad!!!

Dus, ik doe er niet aan mee, hoor. Elk jaar moet je een bepaald bedrag betalen om het teken van een keurmerk te mogen publiceren op je site, maar dat is het dan verder ook. Er is, voor zover ik kan zien, geen enkele controle op die keurmerken zelf, dus zolang je maar betaald, krijg je het stempel van betrouwbaar te zijn, en that's it.
Als ik ooit eens veel geld wil verdienen, ga ik zo ook een keurmerk maken. Als je bv als naam BeNeLux keurmerk neemt, je maakt er een mooi tekentje bij dat de mensen op hun site moeten plaatsen en je vraagt er geld voor, heb je een betrouwbaar en goed keurmerk blijkbaar. Je vraagt er per maand pakweg 7 euro en je bent onderweg.
Alle keurmerken die ik ben tegengekomen stellen wel dat ze de veiligheid en bescherming van de klanten, maar nergens vind je dus hoe dat juist in zijn werk gaat, noch hoe die keurmerken worden gecontroleerd of zelf nagekeken worden.
Dus, conclusie van mij zelf: zolang er geen duidelijke gegevens zijn hoe die keurmerken worden gekeurd, doe ik er niet aan mee. Ik weet het wel, als iedereen zo achterdochtig is, doet niemand nog internet zaken, maar we zijn tenslotte wel met de winkel begonnen als job en ik vermoed dat niemand bij een baas gaat werken als je baas je verteld dat je per dag dat je komt werken zelf 20 euro moet betalen, ipv 20 euro betaald te worden voor je werk.