kidzRhipp

kidzRhipp
voor goedkope baby- en kindermerkkleding

zondag 1 maart 2015

De laatste loodjes...

De laatste loodjes wegen het zwaarst. Ik hoor het mijn grootmoeder nog steeds zeggen als ik, kleine ukkepuk zijnde moe mijn voeten over de grond sleepte om toch maar die lange afstand nog te overbruggen die ik nog moest gaan voor we thuis waren. Te weten dat het dan 500 m was, dus zo moe kon ik toch niet zijn, vermoed ik nu.

Ik hoop dat deze de laatste loodjes zijn van de winter die we nu krijgen, want ik heb zon nodig. Zon, warmte, bloemen en kleur: dat wil ik graag, en ik wil het nu.

Weer van die mooie rokjes, topjes, t shirts, tuniekje, jurkjes enz in frisse zomerse kleuren. Leuke shortjes voor op het strand te zitten of te spelen. Kleurrijke papieren bloemen, schelpjes zoeken, maar evengoed de kleurrijke tulpen en narcissen in de tuin zien bloeien, de fantastische geur van de seringen hier in huis ruiken. Man, man, man, zie het al helemaal voor me.

Voor de winkel zijn we nog absoluut niet aan de laatste loodjes, daar moeten nog heel veel kleurrijke shirts en shorts gesorteerd worden. Maar we komen er uiteindelijk wel hoor.

Helaas gaan we niet zo snel vooruit als we wel zouden willen, maar daar is een degelijk excuus voor: dit jaar hebben wij nl zowel een plechtige communie als een eerste communie te vieren en tja, dat vereist natuurlijk wel heel wat voorbereidingswerk.
Wie gaan we allemaal uitnodigen, waar gaan we het feest doen, welke mooie kleding gaan de kids hier aantrekken enzoverder enzovoort.

Voor de mensen die deze feesten nog niet achter de rug hebben, het vergt organisatie, voorbereiding en vooral een ijzeren gestel om met de feestneuzen te gaan winkelen voor kleding. Vooral als je zulke dwarsliggers hebt als wij. Onze eerste communicant heeft namelijk een heel mooi jurkje gevonden dat ze persé wil aantrekken in de kerk.

Nu zou je zeggen: dat is toch handig, dat is dan toch al beslist? Nou, ik denk niet dat er veel mensen akkoord zouden gaan met een slaapjurkje dat net over haar achterste komt en dan van Frozen is. We hebben hier al hoogoplopende discussies gehad over het jurkje, maar geen van beiden wil ook maar 1 millimeter toegeven en dus is het een patstelling: zij weigert iets anders te kiezen, ik weiger haar daarin naar de kerk te laten gaan.

Ik heb er een hard hoofd in dat dit nog goed gaat komen, maar ik hou jullie op de hoogte hoe het uiteindelijk afloopt.

Nee, geef mij dan maar onze oudste, dat is onze zoon, en die is daar heel erg makkelijk in: wat ik klaar neem doet hij aan, al was het een groen hemd met een oranje shirt en paarse short. Die maakt hem daar dus absoluut niet druk om wat hij draagt, zolang hij maar niet in adamskostuum moet verschijnen is het allemaal al heel erg in orde voor hem.

Maar enfin, we zullen er uiteindelijk wel door komen zeker, en we houden jullie op de hoogte en misschien zelfs met wat foto's erbij om te laten zien wat het uiteindelijk allemaal geworden is.