kidzRhipp

kidzRhipp
voor goedkope baby- en kindermerkkleding

woensdag 6 mei 2015

Online reclame of offline reclame?

Iedereen die in dit land woont, ongeacht of het nu België of Nederland is, krijgt vroeg of laat altijd wel te maken met reclame.
Als je tv kijkt, naar de radio luistert, op het internet surft of de brievenbus opent, overal zie je reclame opduiken.
Nu denk ik wel dat iedereen weet dat elke zelfstandige nood heeft aan reclame: hoe kan je anders iedereen laten weten dat je zaak bestaat?

Het is echter niet zo dat als je een webwinkel hebt, zoals wij, dat je automatisch enkel online reclame mag of kan maken.
Wij maken regelmatig ook gebruik van offline reclame, alleen zijn er bij ons een paar dingetjes die we in onze gedachten houden voor we dit doen:

  • Wij hebben een webwinkel met outlet kinderkleding, dus gaan we niet adverteren in een vakblad voor dierenartsen. Niet dat dierenartsen persé mensen zijn zonder kinderen, maar er zijn betere manieren om onze winkel onder de aandacht te brengen van ouders.
  • Als we onze baby outlet willen promoten, gaan we dit natuurlijk ook niet doen in een magazine voor middelbare scholen.
  • Wat we soms wel doen, is flyers en kaartjes van onze winkel verdelen in binnenspeeltuinen, onthaalmoeders, enz. Dit zijn voor onze kleine paradijsjes vol met kleine mensjes die onze kleding kunnen dragen.
  • mond-aan-mond reclame: zeg nu zelf, als je vriendin, collega, nicht je in een gesprek zegt: zeg, wij hebben onlangs via www.kidz-r-hipp.com zo een leuke shirtjes gevonden voor onze kleine man, en goedkoop dat die waren, dat is echt niet te doen. Tja, wat doe je dan, dan ga je toch zelf ook eens kijken wat daar allemaal te vinden is? Als zij er gekocht heeft, en tevreden over is, kan je toch niet achterblijven?


Natuurlijk gebeurt de reclame voor een webwinkel in goedkope kindermerkkleding vooral online, dat is maar normaal toch?
En zo doen wij ook het grootste deel van onze reclame:

  • via Facebook: Vaak plaatsen we daar nieuwtjes, acties, updates en vragen waar iedereen die ons volgt dat dadelijk ook te zien krijgt.
  • via een nieuwsbrief: 2 tot 3 keer per maand krijgen al onze volgers daar een kleine mail van ons, waar dan ook aparte acties staan, nieuwe updates en dingen die belangrijk kunnen zijn als je een bestelling wil plaatsen.
  • via Twitter: ook daar kan je ons volgen via @kidzRhipp blijf je op die manier ook op de hoogte van het reilen en zeilen hier.
Natuurlijk zijn er nog veel meer mogelijkheden, en sommige daarvan benutten we ten volle, andere moeten we nog eerst even de basis beginselen leren voor we onze eerste voorzichtige stapjes daarin wagen. Maar ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel in orde zal komen, en wie weet groeien we nog zo ver uit, dat je overal op het wereldwijdeweb onze naam nog tegenkomt, als je ooit op zoek gaat naar goedkope merkkleding voor kids.