kidzRhipp

kidzRhipp
voor goedkope baby- en kindermerkkleding

woensdag 22 juli 2015

Vakantie in het vooruitzicht

Op het moment dat ik dit aan het schrijven ben, zit ik tot mijn ellebogen in het voorbereidend werk voor onze vakantie. Iets wat elke ouder wel kent denk ik, nog snel wat wassen, strijken, losse eindjes afwerken en vooral lijstjes maken zodat je zeker en vast niets vergeet.



Want, hoe je het ook draait of keert, een lijstje met benodigdheden heb je toch wel zeker nodig. Want hoe snel vergeet je eens niet een zonnehoedje, pilletjes tegen de hoofdpijn, die goede creme tegen insectenbeten, enz?
Geloof me, ik vergeet ze heel erg snel hoor. Het is me zelfs eens gelukt om op vakantie te gaan zonder onze zwemkleding, kan je dus rekenen, mijn lijstje is een LIJST!

Echt alles schrijf ik op en het geeft me een rustiger gevoel, echt waar. Vroeger toen ik geen lijstje maakte, rende ik rond als een kip zonder kop, had zenuwen, was snel aangebrand, kortom, geen gezellig persoon om rond te hangen dus. Nu heb ik een papier, dat in het midden van mijn huis hangt, en waar ik dus 200 keer per dag voorbij kom, en telkens ik aan iets denk, schrijf ik het gewoon op.

Nu is dit natuurlijk mijn methode, en die is niet voor iedereen geschikt hoor. Maar hoe je het ook doet, op papier, smartphone, tablet, pc, desnoods op de muur, schrijf alles op, en laat je huisgenoten dit ook doen. Op die manier voorkom je een hele hoop miserie omdat je ter plekke opeens je zoons favoriete zwemshort niet hebt, je dochter haar lievelings speen en je man heeft zn goede zonnebril niet. En dan heb ik het nog niet eens over je eigen spullen.

Want tenslotte, de meeste mama's kennen dit wel, wij zorgen eerst voor het hele gezin en pas als laatste voor onszelf. Wat dan vaak resulteert in tijdsnood, waardoor we het al eens met wat minder doen en voor onszelf maar echt de basics mee nemen. Terwijl dit dus helemaal niet nodig is, en zeker niet zou moeten.

Bij ons is het zo dat de meisjes normaal 1 koffer hebben en de jongens ook 1. Nu, toen de meisjes nog kleuters waren, ging dat nog, maar nu er een tiener bij zit en een lagere school geleerde, wordt dat toch wat wringen en duwen denk ik hoor. Ik vermoed dat de jongens maar naar een groter model moeten upgraden en wat plek voorzien voor 1 van de zussen, want dat gaat me nooit lukken om al die spullen in 1 koffer te proppen en te hopen dat het allemaal nog goed draagbaar is als we aankomen.

Ik ga hier toch maar eens terug aan de slag, nu het zonnetje hier nog schijnt en nog een paar ladingen was draaien die dan ook nog mee kunnen.

Wat ik wel nog graag zou weten: wat zijn jullie tips om alles mee te nemen en hoe doen jullie dat?