kidzRhipp

kidzRhipp
voor goedkope baby- en kindermerkkleding

woensdag 21 oktober 2015

tuinen en webwinkels.

Ok, misschien een rare combinatie, als je het zo ziet verschijnen: tuinen en webshops, wat hebben die nu met elkaar te maken?



Als ik momenteel in mijn tuin kijk achter het huis, heb ik zoiets van uitzicht: groen, groen en nog eens groen. Voel me soms net in Ierland, daar zeggen ze toch ook van dat het overal groen is??
Nu heb ik dus helemaal geen hekel aan groene planten, maar ik vind kleuren nou net toch nog iets leuker om naar te kijken als ik door het venster aan het dagdromen ben.

Van de lente tot laat in herfst bloemen, dat is mijn doel, veel kleurtjes, veel variatie, hoogte verschillen en vooral veel geuren. Daar ben ik al een tijdje mee bezig, maar volgend jaar zou het werkelijkheid gaan worden: er wordt een stuk van onze tuin omgetoverd tot bloemenparadijs.
Nu zou je dan denken dat ik wel even een vreugdedansje zou doen na een aantal jaar te moeten wachten.

In eerste instantie was dat dansje er zeker wel, maar toen kwam de realiteit weer aankloppen: wat gaan we er allemaal planten? Gaan we voor veel bloemen, maar kortere termijn, of gaan we voor diversiteit zodat we langere tijd bloemen hebben? Welke kleuren, hoe hoog mag het zijn, hoe breed wordt de bloementuin?? Pff, meer vragen dan we antwoorden hebben.



Nu vragen jullie je waarschijnlijk nog steeds af wat die tuin toch in hemelsnaam met onze webwinkel te maken heeft?

Wel, een paar van onze vragen zijn in feite beantwoord door het werken aan de winkel. Ik kreeg deze week opeens een ontzettend schattig shirtje in handen:


Die kleuren vond ik toch zo heel erg mooi in combinatie dat ik begon te dromen van diverse bloemen in roze en paars.
Nu, voor de mensen die me niet zo goed kennen: roze is nooit mijn favoriete kleur qua bloemen, en ik zou die dan normaal zelf nooit gekozen hebben voor mijn tuin. Andere kleuren zoals oa Bordeaux, rood, wit, oranje, geen enkel probleem. Die kleuren heb ik heel regelmatig in huis in boeketten of potplanten en zo, maar roze? Nee, nog nooit uit vrije wil in huis gehaald.

Maar dit shirtje, dat je nu dus in onze winkel kan bewonderen, dat deed me toch echt iets en ik begon te denken en te puzzelen.













Deze items kwam ik hier tegen, en ik begon dus beetje bij beetje te fantaseren over een lange border die begon met witte bloemen, zo verder overliep van lichtroze naar donkerroze over rood naar bordeaux. Er komt beetje bij beetje wel al kleur in die border, nu nog maar kijken naar hoogte. We gaan van laag naar hoog, aangezien het tegen onze haag aankomt en er dus maar van 1 kant op gekeken wordt. Dat is dus ook beslist, nu nog kijken welke planten we allemaal er allemaal gaan plaatsen, want het moet wel een border worden waar we veel genot van hebben, maar niet al te veel werk, dus veel vaste planten en heel erg veel bollen.

Zo zie je dus maar hoe een webwinkel zelfs hulp kan bieden als je vastzit met het ontwerp van je tuin. Enkel voor de namen, die heb ik niet gevonden daar, maar wie weet, komt er via deze weg nog wat inspiratie van jullie?